Sunday, April 10, 2011

Si Kecil Ku Chakkk :0

Assalamualaikum.... tersenyum saya di pagi hari ini... membaca coretan2 di qesahqaseh milik empunya diri cahayakehidupanku :).... telah ku sign in untuk menulis blog ini dari pagi td....tapi idea ngak datang...hehe selesai memasak "nasi goreng opah" ni baru la ada idea hehehe thanx opah heeee






kali ni nak story sikit pasal buah hati pengarang jantung ku.... si kiut miut "meow"... err itu lah nama yang diberi...hehe


tanggal 8 march 1987 telah lahir seorang baby kiut miut... (eh nampak mcm tak do kono mengeno kan) hahaha jap la...nak cito la neh...


baby kiut miut itu adalah saya...hehe terima kaseh ummi n ayah kerana melahirkan saya serta menjaga saya hingga "besar" hahaha dah kawen dah pon.... oleh kerana sudah kawen.... hari lahir saya tahun ini di sambut bersama suami...:)


haaaa ni nak cte ni... mmg jenis diri ini saja nak menguji suami sendiri... masuk je bulan march start ngan birthday my best friend forever nurfarah hanani 3march...dan ct maryam 7march... sibok je cakap kat suami...ari ni besday nani....arini besday ct... tapi xmo ckp yang bulan ni besday saya jugak...hehe

pastu pulak...suatu pagi tu...perodua call untuk set appointment servis kete... suami set selasa which is 8march!! owh sedey nye laa....huhu diam jer lagi... pastu... 7march sehari sebelum 8march (xkan tu pon kne sebut) heh... abg kata abg balik lambat sbb kne latih budak kat sekolah... huhu menunggu la saya dengan penuh kebuhsanan di rumah.... dalam kul 8 suami pon sampai....saya bukak pintu kete...saya nampak reben kat bawah sit...saya terpikir... mungkin latih budak pakai reben kot... sekaliiiii..... jeng jeng jeng.....

&

heeee adiah besday saya meow2... heeee sangat suka... sementara nak dapat makan kek suami pon bebel panjang... sbb saja nak uji dia hehe...


at first meow2 ni sangat la takot.... asek lari masuk bawak meja tv... malam tu abg pulun buat banglow untuk si kecil ku chakkk heeee

chumel kan banglow dia... hehe


Ada lah seminggu dia tido dalam tu....pastu...harapan laaa.... ada je peluang dia akan usaha untuk kuar dan tido di atas tilam bersama kami...huhu


meow2 juga dikenali sebagai jam loceng yang tidak di iktiraf... huhu kul 5pagi dia da bunyi2... lapar... naik atas badan betol2 depan batang hidung saya... dia ngeow2... huhu pastu kalau saya tak layan dia g pulak kat atas badan abg...jilat idung abg hehehe...

sekarang dia sudah gemok sikit... suke tgk dia gemok....


kalau saya kat dapor,dia teman saya masak... duduk je kat lapik kaki,saya gerak dia pon gerak...saya xgerak dia mula la nak ggt2 kaki la kain batik saya laa...kalau saya g mandi...dia tgk xde sape kat bawah dia lari naik atas duduk je tunggu luar bilik air...kalau saya lipat baju.... haaa dia mula la nak ggt baju2 tu...adoi....


ini pulak latest gambar dia... which is... semalam... sama2 sibok nak right buku budak... abg gerakkan je pen...dia pon terkam... hahaha xjadi keje la suami saya....


InsyaAllah dalam proses nak cari teman untuk meow2... tapi xtahu lagi nak warna apa.... heeee


sekian dulu kisah "meow"... thanx sudi baca... hehe

3 comments:

Anonymous said...

Hahaha..saya membayangkan gerak tubuh anda ketika sedang bercerita ni. Happy belated bday. I was so damned lupa last month sebab time tu kat klantan. Miss u dearling. :) sampaikan salam kat 'meow' tu..

Iffah Hidayati said...

romantiknya.hehe

Iffah Hidayati said...

sweet sgt husband bg kucing..heee.suka

Dekat Di Hati Ku...~